tisdag 30 augusti 2011

Nu ska här målas... igen!

Det svarta insynsskyddet runt vår matplats i trädgården målade jag förra helgen, ett ryck jag fick när barnen var hos farmor och farfar. Det behövdes verkligen trots att målade det förra året när det byggdes. Vi har västerläge på trädgården vilket innbär att allt blir påverkat av den starka solen. Jag är även allergisk mot målade ting som tappat färg eller ser slitet ut.

Nu är tanken att jag även ska hinna måla staketet in mot grannes tomt innan det blir för kallt (och gärna innan jag börjar jobba fullt igen!). Detta har även tagit stryk av solen sedan det målades för tre år sen.

Det blir en väldig skillnad av en sådan uppfräschning. Helhetskänslan i trädgården blir så mycket mer tilltalande. Tänk på att inte låta er balkong, terrass eller trädgård ha dessa små saker som stör ögat. Ta hand om era möbler, staket, plank och trädäck. Låt det inte förfalla i onödan... Jag lovar att ni kommer känna en stor skillnad. Ibland krävs det inte så mycket!

Visst hade jag kunnat spara det till nästa år, sån panik var det inte, men hur skönt kommer det inte bli nästa vår när man känner att man bara kan gå ut och njuta och inte påbörja en massa målningsprojekt.

Jag tycker inte om att skjuta upp saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar