lördag 3 september 2011

Rensning i det fina vädret

Dagen har varit intensiv... Vi har varit så duktiga (enligt oss själva)!
Först nu har jag satt mig ner. Klockan är halv elva och jag borde egentligen packa ner mig i sängen - trött! Inte så konstigt med tanke på att vi fick ett ryck imorse och påbörjade rensning i vårt förråd utomhus. Hela familjen tillsammans! Barnen tycker det är fantastisk kul när vi rensar ut allt på gräsmattan. Tänk er själva; ALLA leksaker ligger framme redo att leka med. Detta tillsammans med andra roliga saker såsom vattenkannor, kartonger, spannar m.m. Sen en tur till tippen på det och även inköp av nya krokar och hyllplan.

Efter kursen i helgen och nyinköpta boken "Rensa i röran" av Karen Kingston kan man inget annat än bli sugen på att just rensa...
Nu behöver man inte flytta på flera saker för att komma åt just den krattan eller den penslen. Vi har kastat massor och planerat om så att alla vardagliga saker är lättillgängliga. Var sak har fått sin plats - ordning och reda!

Men nu, mina vänner, ska jag packa lite saker inför morgondagen, slå in en doppresent, skriva ett fint kort, ta fram lite tjusiga kläder till pojkarna och sen bädda ner mig! Tidig morgon väntar...

Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar