söndag 27 november 2011

Mysig första advent 2011


Lång frukost med både adventsljus och brasan tänd!
Vi har pyssla, piffat och fixat hela helgen. Idag var det mysigt att hålla sig inomhus med tanke på stormen som nått Skåne denna första advent. Men jag kunde inte låta bli att fara ut en liten runda... Till Enkla ting!
Jag behövde lite frisk luft och det var det perfekta resmålet denna dag.

Har passat på att fotografera lite här hemma och bjuder denna kväll på bild från adventsljusstaken som har tjocka fina ljus i ren stearin, små emaljskyltar med siffror och band båda från Style & Living.
Jag har ställt ljusen på en bricka från Design House Stockholm iklädd mossa.

Nästa sak på pysselagendan är att få ihop samlade grenar till en stjärna - stora sonens projekt!
Ett stort hjärta i kvistar följde med hem från Enkla ting och förvaras just nu i köksfönstret.
Kajsa sa att hon hade klätt in sitt hjärta med en ljusslinga, så det är min plan.
Även om det är första advent idag kan man fylla på med julinspirerande ting hela tiden fram till självaste julafton...
I alla fall enligt mig!

Jag önskar er alla en mysig första adventskväll!
Hoppas ni håller er inomhus...

©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar