söndag 1 januari 2012

Lovar att inte lova något...!

 

Då var det första dagen på 2012 och jag hoppas gårdagen bjöd på vad ni önskade? Själv hade vi en kanon kväll/natt hos vänner med fantastiskt sällskap, god mat och dryck. Idag började den första morgonen (förmiddagen!) när minstingen slog upp ögonen klockan 10 och en timme senare blev det frukost/lunch/brunch när största sonen också vaknade. Just nu lunkar vi runt och fixar lite här hemma!
Funderade lite på det där med nyårslöfte igår… Är ni av den sort som varje år lovar er något speciellt inför det nya året, ger ett nyårslöfte eller två? Jag i min tur lovar att inte lova något. Jag har alltid en tendens att ställa höga krav på mig själv (det är vi nog många som gör!). Vi är även många som gör det lite extra just denna tid på året när mycket väller över en och man funderar och fixar som aldrig annars. Inte nog med detta så är vi även många som börjar det nya året med att lägga lite extra press genom att ge just nyårslöfte. Jag har för längesen bestämt mig för att inte göra detta. Inga fler måsten som läggs på hög. Att bli en ny person när klockan passerat tolv på nyårsafton, nja… inte för mig - inte längre. Dock ser jag på det nya året med spänd förväntan. Ett nytt år för mig innebär egentligen ytterligare chanser att ta till vara på dagarna.
Extra kul är det när man får fira in det nya året precis som vi gjorde igår – detta med underbara vänner, familj och mycket skratt… Lagom trött denna söndag och nog tusan blir det pizza till middag?!! Dagen idag innehåller inga måsten. Härligt nog är granen körd till tippen då den barrade värre än om den hade torkat ut totalt, vi behövde bara titta på den. Alla hjälptes åt då vi kände att vi njutit av den läääänge nog och var sugna på lite förändring. Känns skönt! Nu är levande ljus tända både inom- och utomhus, allt för att få den där speciella mysstämningen denna kväll... och maten, ja den har maken kört iväg för att fixa!

Hoppas ni har en härlig nyårsdag!

©

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar