söndag 22 april 2012

Här firas två veckor...

Visst är det bästa som finns när man hittar en anledning till att fira?! Nu har vi bott i huset i två veckor och självklart är det värt en liten äppelpaj. Sitter med fatet bredvid mig nu, en kaffe till det och både kakelugnen och braskaminen är tända. Passar bra just idag, en söndag som har bjudit på en del regn och rusk utanför dörren.

Ska se om jag kan rota fram några före och efter bilder till er, så här två veckor senare. Vi ses kanske mer sen... Kram T


 

(...små fingrar som inte kunde hålla sig borta!)


©




3 kommentarer:

  1. Hej!

    Helt otroligt vad mycket ni fixat och grejat med. Jag är imponerad så snabbt allt går, vi har inte ens börjat sätta upp tavlor på väggarna och har precis fått upp lite gardiner. Och vi har bott här i ett halvår. Pinsamt. Men jag gissar att jag hade kommit mycket längre om jag inte varit så himla gravidtrött... och varit sjuk i princip sen i januari.

    Önskar jag hade haft hälften av din energi. :)
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  2. ...sen antar jag att det underlättar om man vet hur man vill ha det. Jag är ju en velapa. Både jag och mannen. Velar och velar... tillslut blir det liksom inget av det för vi velar så mycket. ;)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du! Vi har legat i som två duracellkaniner som snart har slut på batteri... :-) Vi hade nog en klar bild i huvudet innan vi flyttade in hur det skulle se ut. Men sen har mycket redan flyttats om (jag är också en velapa!). Det är ju så svårt att se hur det blir om man inte ser det på plats. Fråga min stackars make som fick flytta ett skåp för tredje gången igår... Ja, jag bar halva men det var ju min idé! ;-) Så det blir en del dubbelarbete just nu och en tid framöver.

    Att vara gravid och orka med vardagen när man har en liten sen innan är fullt tillräckligt (och oturen med sjukdomar är inte att leka med!). Energi till få ordning är fullt förståeligt att det kommer i andra hand. Även om man vill så funkar det inte alltid så. Jag kan tänka mig att ni har det hur fint som helst! Vet ju bara av erfarenhet från ert förra hem som var så ombonat, mysigt och snyggt...

    Skickar lite energi till dig, innan den tar slut! ;-) Underbart med en liten gosse till i magen och hoppas du snart mår bättre! Kram kram T

    SvaraRadera