onsdag 18 april 2012

Matsal under förändring...

Bilder från matsalen som nog är ett av de rum vi ännu inte har en helt klar bild över hur det ska se ut. Än så länge känns det bra, dock lite tomt. Kaminspeglarna ska hitta en plats, står just nu lutade mot väggen till vänster om kakelugnen. Funderingarna får ta sin lilla tid så att slutresultatet blir bra. Det behövs nog någon annan liten möbel i detta rum? Vi får se! 

Igår fick jag intala mig själv att allt inte kan ske så snabbt som jag/vi gärna vill. Var sak har sin tid och jag måste tillåta att vi ska bo in oss lite innan allt är på plats. Har lite svårt för det! :-) Rom byggdes inte på en dag var det en klok make som sa till mig häromdagen. ©

En annan sak som är otroligt viktig när det gäller att inreda är ju att ta ett rum i taget och avsluta en sak innan man påbörjar en ny. Varför lyssnar jag inte på mig själv och dessa ord? Ena stunden är jag i vårt sovrum och klipper till gardiner, nästa målar jag lister i vardagsrummet, däremellan målar jag ett skåp och lite hyllplan i källaren. Nog om det, nu är det kväll och här blir det en liten firre till middag... Hoppas ni får en mysig onsdagskväll! Kram T 

©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar