måndag 30 april 2012

Vilodag?


Idag var det en trött T som steg ur sängen. Tyckte inte ens att fågelkvittret utanfär var sådär mysigt som det ska vara. Tror jag är i behov av en vilodag?! Tidiga mornar och sena kvällar är resultatet av detta, antar jag?  

Ni kan kanske tänka er?! I ett par veckor har det målats väggar, lister, inredning och golv. Utöver det har gästtoalett och badrum renoverats. Jag har slipat, grundat och målat 250 kvm golv tre gånger (vissa till och med fyra). Med andra ord minst 800 kvm sammanlagt! Måste bara säga att det är VÄRT varje penseldrag men fy tusan så trött jag är i kroppen. Sen har vi maken och allt han har gjort... Pjuh!

Dock får vilodagen vänta ett litet tag till. Allt går väldigt bra här hemma och det är förbaskat kul. Det finns en del saker kvar, lite finlir som vi vill ha gjort innan det är dags att slappna av och ta resten efterhand. Igår började vi inreda tredje våningen...

 
Lyckliga jag över vårt fina hus! 
Till sommaren kan vi nog njuta... ;-)

Valborgsmässoafton idag och ikväll väntas gäster - mysigt!
Ha en härlig dag i solen, förhoppningsvis håller vädret i sig till kvällen så man kan titta på någon fin brasa.

Kram T

©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar