söndag 2 september 2012

HALL PÅ OVANVÅNINGEN

Då har det lagts bud på lite auktionsmöbler.
Mycket fint fanns men även många spekulanter… 
 
Nu är jag hemma igen.
Funderar lite över vår hall där uppe.
Här står två auktiosnfynd, by the way!
Ett gammalt spelbord och en rottingstol.
 
När vi flyttade in sattes en vägg upp och
G fick sitt sovrum i ett fd allrum och hallen blev lite mer långsmal (mellan två sovrum).
 
Nu har ramar köpts in i mängder och tanken är att sätta upp dom längst väggarna,
detta med lite svart/vita bilder eller artprints.
Tror ni det blir bra?

4 kommentarer:

  1. Super fint med ramarna! Har också två stycken som jag måste framkalla bilder till.. men jag tycker det är svårt att hitta rätt mått när dom är fyrkantiga! Var framkallar du ifrån?
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna,

      Jag framkallar oftast från fujidirekt.se, har alltid funkat bra. Den enda nackdel är att man inte kan välja matta eller blanka. Inte sist jag beställde i alla fall (?). Jag har inget motiv till mina heller, än. Vill först få upp dom och därefter känna efter vad som passar bäst...?! ;) Lycka till med dina! Kram Kram Therese

      Radera
  2. Hej!

    Vilket auktionshus brukar du hitta saker på?
    Så mycket fint du hittar och blir så snyggt när du
    sätter din touch på det.

    Justina

    SvaraRadera
  3. Hej Justina,

    Tack för din snälla kommentar. Jag ääälskar att köpa antika möbler och göra så att de passar vår stil och vårt hem! Roligt att du tycker det blir bra... Snart kommer resultatet av de tre saker som köptes i helgen!

    Jag budar på Helsingborgs auktionsverk samt Helsingborgs auktionskammare. De har både bra hemsidor där man kan se varje objekt och även följa buden. Allt jag köpte i helgen gjorde jag genom nätet.

    Ha en härlig dag!
    Kram Therese

    SvaraRadera