fredag 8 mars 2013

RÅDJURSHORN I TRÄ

Bild lånad från Alvhem.
 
Godmorgon härliga fredag! Jag och mina benvärmare (japp, back to the 80´s) tog en runda imorse, kallt som attan men skönt när det var över. 
 
Tänkte passa på att visa det stora rådjurshuvudet i trä (ni ser det på bilden nedan) som jag shoppade hem för ett tag sedan och gillar skarpt. Det ligger dock fortfarande på en stol i sovrummet och platsen där det ska få hänga är ej bestämd. Min första tanke var att hänga det i sovrummet, ovanför sänggaveln. Vi pratade om det när jag var på plats hos Tofsar & TingJannice (med fengshui bloggen Simplicity på Sköna Hem) berättade att det var positivt att ha ett rådjur placerat i sovrummet (behöver kanske inte hänga över huvudgaveln om man inte vill). Så jag googlade på det igår och fick fram följande: "Rådjur i sovrum symboliserar dina önskningar för din familj att njuta av ett långt liv av lätthet och ökat välstånd". Tadaaa, nu har jag ett argument! Kram och hej!



Bild lånad från Tofsar & Ting

7 kommentarer:

  1. Frågan är vad kronhjortshornen på den stora bilden symboliserar...
    Kanske "här sover en jägare" eller nåt åt det hållet...
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sandra Aronsson08 mars, 2013

    Oh vad bra, mitt hänger redan i sovrummet :) trevlig helg kära du! Kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt MEN glöm inte att det inte alltid är bra att ha något ovanför huvudet när man sover. Kan vara en anledning till att man sover dåligt... Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Oj, måste skaffa ett sådant. Snyggt och jag vill absolut ha ett långt liv av lätthet och ökat välstånd förstås :)
    Ha en härlig helg
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Det var väl det jag kände på mig när jag hängde upp hornen i vårt sovrum!? Så fint du har det ......hittade precis hit å måste genast bläddra tillbaka lite i din fina blogg. Krams m

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig blogg du har! KRAM Petra E www.romantiskahem.blogspot.com

    SvaraRadera